Investeren in Dibbs
De alles-in-één app voor studenten en jonge professionals
Onze campagne is succesvol afgerond
Geïnteresseerd in een partnerschap met ons groeiende bedrijf?
De "War for Talent" is het nieuwe normaal geworden nu vervulde vacatures steeds schaarser worden. Het Dibbs-team bestudeert en analyseert deze trend al enkele jaren en heeft een community opgebouwd van meer dan 59.000 studenten in België.
De Dibbs-app richt zich al in een vroeg stadium op hogere retentie en employer branding. Dit wordt bereikt door vier soorten content: banen, kortingen, evenementen en persoonlijke groei. Na een succesvolle eerste kapitaalronde met internationale investeerders is Dibbs klaar voor de volgende stap.

Meer informatie over Dibbs
Dit project is positief gescreend door verschillende investeerders.
✔ Historische cijfers geanalyseerd door financiële experts
✔ Ondersteund financieel plan en bedrijfsplan beschikbaar
Enkele van onze investeerders

Steven Robben
Operations & BI Expert

Ralph van Zanten
Staffing Expert

Kenny Desmet
UX Expert

Gabriel Geuskens
Staffing Expert

Katleen Clappaert
Financieel expert

Carl Dotremont
DPO, M&A Expert

Pieter Moeremans
Ondernemer

An Van Den Bulcke
Startup Coach

Waarom mensen investeerden in Dibbs
✔ Ontwikkeling van een app gericht op relevante content en mentaal welzijn
✔ Duurzaam potentieel voor HRtech: interesse vanuit Nederland
✔ Een belangrijke speler worden in de War for Talent
✔ Samenwerking in self-sovereign identities (SSI) & digital vaults ecosysteem
✔ Meerdere sterke partnerschappen en pilotprojecten gedefinieerd
✔ Inzicht in de doelgroep en gebruik van een aangepaste tone of voice
✔ Succesvolle kapitaalronde reeds afgerond
Geschiedenis
Dibbs werd in 2021 opgericht door en voor studenten om een duurzaam alternatief te bieden voor de War for Talent. Een kapitaalronde van €150.000 versnelde de groei van het Antwerpse bedrijf, en ze zijn van plan om Dibbs in de zomer van 2024 in Nederland te lanceren. Het 6-koppige team onder leiding van Pieter Seyssens richt zich op het verbeteren en beter begrijpen van het huidige studentenecosysteem.
Activiteit
In 2023 is de War for Talent het nieuwe normaal. Wat onderscheidt Dibbs hierin? De Dibbs-app verhoogt de retentie van gebruikers door zich te richten op vier verschillende soorten content: kortingen, banen, evenementen en persoonlijke groei. Gebruikers vinden een uitgebreide lijst met actuele aanbiedingen en kunnen ook hun eigen content delen. Dibbs richt zich op studenten vanaf zestien jaar, zodat gebruikers de app hun hele studentenleven kunnen gebruiken totdat ze afstuderen en de arbeidsmarkt betreden. Gedurende deze tijd wordt een student ondersteund in het verrijken van zijn profiel om zich voor te bereiden op de arbeidsmarkt. Dibbs trok ook de aandacht van Nederlandse investeerders, waardoor een uitbreiding naar Nederland in de zomer van 2024 mogelijk wordt.
Groeiplannen
Dibbs lanceert actief communicatiecampagnes om een groei van 2.500 studenten per week te realiseren. Tegen volgende zomer wil Dibbs een gemeenschap van meer dan 150.000 studenten in België hebben. Om dit doel te bereiken zal extra personeel worden aangenomen en zullen budgetten worden gebruikt voor de nodige communicatiecampagnes. Tegelijkertijd wil Dibbs de synergie tussen bedrijven, overheidsinstellingen en studenten binnen een ecosysteem versterken. Deze financieringscampagne zal de nodige ondersteuning bieden om deze doelstellingen te bereiken.
.png)
Updates
LEI-certificaat
Juridische gevolgen van de investering
Vragen?
Contacteer Peter, Co-Founder Dibbs
Peter De Buck
Medeoprichter van Dibbs
peter@dibbs.be
Sluit je aan bij onze meer dan 50 BUSINESS partners



































